Direktlänk till inlägg 22 oktober 2014

Jag förstod aldrig hur illa det var.

Av missbrukarbarn - 22 oktober 2014 19:40

Det var först i vuxen ålder jag förstod att min barndom egentligen inte var så bra. När jag var yngre tänkte jag aldrig på det. Jag tänkte aldrig att min pappas missbruk egentligen var en tragedi för min barndom. Att missbruket förstörde så stora delar av mitt liv.


Nu när jag tänker tillbaka, eller när någon ber mig berätta, så förstår jag hur illa det var. Men inte en enda gång har jag tyckt synd om mig själv eller önskat att jag hade haft en annan barndom. För hur jäkligt jag än har haft det, så är det ju det som har format mig som människa. Jag är som jag är, mycket på grund av hur jag har haft det. Och idag kan jag säga att jag är stolt över mig själv.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missbrukarbarn - 27 oktober 2014 09:58

När jag gick i sexan skulle vi skriva ner en speciell händelse från vår barndom. Det var då, när jag satt där i klassrummet, som jag kom på att det inte fanns några minnen . Jag kom inte på någonting. Jag hade absolut inga minnen alls.   Jag satt...

Av missbrukarbarn - 20 oktober 2014 11:51

Orden ekar fortfarande i mitt huvud. Nästan tio år senare. "Men vem tog hand om DIG!?"   Det är psykologens ord. Han ställer frågan gång på gång. Han vill att jag berättar om min barndom. Jag berättar. Snabbt och med nervösa skratt. Låter nästan ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards